Assalamualaikum Every Body Welcome to my blog Tono Khisimoto Iruka Tansal and i hope usefull for me and you

Advertisement (468 x 60px )

Jumat, 26 Februari 2010

DasaR oRnG PoNtianK maCAm hiduP taq PnYe aTuran



Dari kemaren sampah menumpuk di jalan Pak benceng.barulagh Jum'at tadi sampah di bakar,tanggal 26 februari 2010. ape yach yang dipikirkan orang tugh, abess heran bah suke nak buang sampah sembarangan, kalau nak malas buang sampah tugh, bakarlah di dekat rumah, jangan nak malas bakar lalu buang sampah sembarangan , mendingan buang sampahnya di tempat jauh dari keramaian ini banyak orang dijalan pula tugh, law sampah kecil adelagh ini smapah nye main pake karon-karongan... dasar taq tau aturan law soal introspeksi orang bise tapi cobe lihat kelakuannye kalah-kalah budak kecil age dagh.
akibat sampah yang dibuang di jalan pak benceng semula sedikit ini menumpuk sampe kejalan dan berserakan kemana-mana..acam mane lagh pontianak nak menang dalam kebersihan kota..law begini teus taq patut lah gelar pontianak KOTE BERSINAR..yang ade KOTE BERSAMPAH jagh jadi ne..
pakal ya aq tak punye kamera law ade aQ photo Tugh...
pentingnya kesadaran orang dan masyarakat kote Pontianak akan kebersihan itulagh adalah mengambarkan dan cermin sebuah kote yang indah dan damai...aqhhh udah dulu lagh
yang penting kalian perlu tahu ja ye pontianak tughh milik kita bersama milik warga Kalimantan Barat jagelah betol-betol tugh kote pontianak..awalnya dari kebersihan jike kite mau maju...tapi yang penting tughh kite bise introspeksi dirilagh masing-masing dan sadar diri.... jach sebagai warga PONTIANAK.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar